3.5.10

Politik Kotor: Rasa Nak Tergelak.

Setiap hari ada berita politik dalam akhbar. Perang politik tak pernah berhenti. Pihak yang berperang ada hujah masing-masing. 

Saya tak berapa minat dengan politik kepartian ni. Saya dah undi pilih wakil. Biarlah wakil yang saya pilih ni main peranaan. 

Ada kawan-kawan saya yang "main politik" sepanjang masa. Ada yang sampai abaikan tanggungjawab yang lain. Kadang-kadang mereka ni bukan pandai berpolitik pun. Hujah dan pendapat mereka macam budak-budak yang belum matang. 

(Lebih teruk apabila ada pemimpin poliktik yang menjadikan politik kelihatan "kotor"). 

Kadang-kadang rasa nak tergelak melihat gelagat mereka ni...

8 comments:

a kl citizen said...

gelak ni boleh berjangkit.. kan

Aida Ali said...

Saya pun tak minat sangat politik ni. Tapi kalau main politik kotor, saya rasa saya boleh fikir juga. Tak payah kelentonglah...

cikguchun said...

hahahahahaha.............hahahahaha........ memang kelakar video tu.

mantan said...

klcitiz,
Jangan gelak....

mantan said...

Aida,
sesekali, nak dengar yg kelakar juga....

mantan said...

cikguchun,
sakit perut.....

Daddy Zuki said...

mantan, org2 di kelate ni dah lama pakai prinsip tu... pilih calon, bukannya parti. harap maklum.

mantan said...

DZ,
org2 di kelate memang hebat main politik...