15.7.09

AYAHNYA SEPERTI ANJING

Emilu Mabou, 29 tahun, wanita Ghana memilihnya menjadi suami kerana si jantan itu mempunyai kualiti sama seperti ayahnya.


Adiknya menyatakan, keluarga Mabou telah memboikot perkahwinan itu. Itu tindakan bodoh, kata mereka. Bukan itu caranya mengatasi kesunyian.


Tetapi Emilu berkata, perkahwinan itu adalah tepat kerana dia telah berdoa sekian lama mengharapkan pasangan yang mempuynyai kualiti seperti bapanya.


“Bapa saya seorang yang baik, beriman, taat kepada ibu dan selalu memberi layanan yang baik.


“Saya telah menjalinkan hubungan dengan banyak lelaki di Togo, tetapi mereka semuanya sama – pembohong dan buaya darat. Si jantan yang saya pilih sebagai suami saya ini baik, taat dan hormati saya,” kata Emilu.


Dalam majlis itu, paderi yang mengahwinkan mereka meminta penduduk-penduduk kampung supaya tidak memperolok-olok perkahwinan itu tetapi bersama-sama bergembira kerana Emilu telah menemui kegembiraan yang diidaminya.


Ketika ditanya bagaimana dia akan mendapat zuriat dengan sang anjing kesayangannya berusia 18 bulan yang menjadi suaminya itu, Emily berkata:


“Kami akan mengambil anak angkat.”


7 comments:

Anonymous said...

Nak kiamat dah

a kl citizen said...

amendela diorang ni... kenapa tak kawin ngan semut ke...

mantan said...

a kl c,
ha ah la, teruklah otak diorang ni...

zaijb said...

hahaha... gila ke diorg nie????, tp suka hatilahh moga berbahagia ke anak cucu hehehe...

mantan said...

zaijb,
memang gila lah tu...

Zai, lamanya 'menghilang'?

n@m@n said...

dunia oh dunia

Tirana said...

Macam2 benda pelik berlaku sekarang ni.. Semakin maju dunia..semakin mundur manusia..