28.4.10

CROCS: 2 Entries: Serupa Tapi Tak Sama

(E1):
Zaman dulu orang berkaki ayam. Kemudian mereka pandai menggunakan alas kaki (terompah, selipar, capal, kasut, dll). Tujuannya untuk menjaga keselamatan kaki. Di tempat-tempat yang tidak mendatangkan bahaya kepada kaki, alas kaki tidak diperlukan. Sebab itu orang tidak berkasut di dalam rumah.

Kemudiannya, alas kaki bertukar fungsi  menjadi fesyen. Di manaa-mana pelbagai aneka alas kaki digunakan. Memang janggal sekali jika orang tidak memakai alas kaki. Nampak macam tak sempurna. Dan ada yang memakai kasut di dalam rumah. (Dalam tandas, lain cerita...).

(E2):
Hari Ahad ke Pasar Minggu. Dari jauh terlihat longgokan kasut. Beraneka warna. Bila dekat, wah, kasut CROCS! Ramai beli. Murah. RM 20. 

Tak ori?. Memang. Yang ori, tak kan RM20!. Paling murah pun RM 160. Nampak serupa, tapi tak sama.


2 comments:

DaHLia said...

sy pun beli yg CROC RM20 jer... xsangka tul kreatif gile org yg cipta CROCS ni..sampai butang aksesori pun ada tau mantan

n@m@n said...

saya beli crocs ori off season..60 je..hehe


memang selesa