25.9.10

ORANG MENGGIGIT ANJING!

Hebat sungguh! 
Saya merujuk kepada laporaan media bagi kes jenayah berprofil tinggi di negara kita.
Semua media - cetak dan elektronik - berlumba-lumba menyampaikan maklumat.
Berita yang belum pasti pun menjadi begitu sensasi. Semua pihak mengambil peluang.

Berita pembunuhan kejam Datuk Sosilawati, memang menggemparkan. Saya mengikuti setiap berita akhbar dan elektronik, maya dll dengan teliti. Saya ikuti perkembangan dan urutan kejadian.

Setakat ini, hanya 20% yang saya yakini ketepatan maklumatnya... Selebihnya, saya  belum pasti...

Barangkali selepas siap kertas siasatan, pertuduhan dan berbicaraan mungkin keyakinan saya kepada berita-berita berkaitannya yang disiarkan oleh media  mungkin meningkat sehingga 80%.

"Kalau anjing mengiggit orang - itu bukan berita. Tetapi kalau orang menggigit anjing - itu berita!", kata mereka.

No comments: